Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalının Amaçları
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalının Kısa Dönem Hedefleri (1-2 yıl)
1.İnsangücü Sorunlarıyla İlgili Hedefler:
Öğretim Üyesi olmayan alanlardaki eksikliğimizin giderilmesi: Çevre Sağlığı, Bulaşıcı Hastalıklar, Beslenme, Ruh Sağlığı
2.Tıpta Uzmanlık Eğitimiyle İlgili Hedefler:
3.Mezuniyet Sonrası Diğer Eğitimlerle İlgili Hedefler:
4.Sunulan Hizmetlerle İlgili Hedefler:
5.Akademik Performansla İlgili Hedefler:
6.Disiplinler ve Sektörler Arası İş birliğiyle İlgili Hedefler:
7.Sosyal Sorunlarla İlgili Hedefler:
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalının Stratejik Hedefleri
GZOT / SWOT Analizi
Güçlü yanları |
Zayıf yanları |
Öğretim üyesi niteliği: Farklı alanlarda uzmanlaşma olması Uzmanlık eğitiminin niteliği: Yüksek lisans eğitimine katılım ve insani bilimlerle desteklenmesi Yüksek Lisans & Doktora eğitiminin niteliği Kurslar: HASAT, Epidemiyoloji, TOYS Mezuniyet öncesi dönem tıp eğitimine katkı: KGÇ, Toplumsal Tanı Olumlu fiziki/ teknik koşullar Oda, bilgisayar ekipman eksikliği olmaması Özgür düşünce ortamı olması: Akademik kurulda ve diğer toplantılarda araştırma görevlilerinin de tam katılımı ve fikirlerini paylaşabilmesi Öğretim üyelerinin araştırma, proje ve makale sayısı Makale saatlerinin eğitsel niteliği: Araştırma tartışma, epidemiyoloji, biyoistatistik, analiz Uluslararası projelere katılım ve asistanların yurt dışı eğitim olanağı Web sayfamızın giderek güçlenmesi Baş asistanlık sisteminin iyi çalışması Sosyal Etkinlikler Online eğitimler
|
Epidemiyoloji ve iş sağlığı alanlarında YL eğitimi olmaması Eksik alanlardaki öğretim üyelerinin tamamlanamaması Asistanların tezlerinden yapılan yayınlardaki yetersizlik Öğretim üyelerinin yazdığı kitap sayısındaki yetersizlik Çevre Sağlığı yan dal eğitimi bulunmaması İş sağlığı, çevre sağlığı gibi alanlarda laboratuvar eksikliği Diğer halk sağlığı anabilim dallarıyla yetersiz ilişki, işbirliği Asistan rotasyonlarına ilişkin sorunlar: yapı, kurgu, geliştirme Asistan eğitiminde uygulama eksiklikleri: Alan rotasyonu, yönetim, laboratuvar Hizmet sunumu eksikliği: Tütünle mücadele, aile planlaması, çevre sağlığı, Eğitim bölgesi olmayışı İntern eğitimine ilişkin sorunlar: Uygulama eksikliği, İlçe SM’den kaynaklanan sorunlar Web sayfasının daha fazla geliştirilmesi gerekliliği Asistanların uzmanlık hayatına ilişkin kaygılarının yeterince paylaşılmaması Araştırma görevlilerinin teorik eğitim ağırlıklı, yüksek lisans dersleriyle dolu olan ilk yıllarında ek görevlerinin olması (İntern danışmanlığı, Dönem uygulamaları, vs..) Anabilim dalına ait bir bülten/yayın vb olmaması
|
Olanaklar |
Tehditler |
Halk sağlığına olan ilginin giderek artması Yan dal uzmanlık eğitimi olması (epidemiyoloji, iş ve meslek hast) Farklı disiplinlerden gelen araştırma danışmanlık isteklerinin artması Alanda çalışan ve bizden mezun halk sağlığı uzmanlarının (mezunlarımızın) artması İntern eğitiminde İSM eğiticilerinin de rol alması Bakanlığa ait kurumlarla iletişim halinde olabilme olanağı (intern eğitimi, rotasyonlar) İl sağlık müdürlüğü ile iletişim eksikliğinin giderilmesi İSGB Yönetiminin bizde olması Uluslararası Network olması (İsrail, Azerbaycan, Endonezya, İspanya, İtalya, Almanya vb) Yüksek lisans ve doktorada farklı ülkelerden, disiplinlerden gelen öğrenciler olması Sağlık Eğitim Araştırma Bölgesi Protokolunun imzalanmış olması Multidisipliner kursların başlaması: Medikal Antropoloji, İş hijyeni, Yerel yönetimlerle işbirliği olması (İzmir BŞB ile protokol)
|
TUS Halk Sağlığı kontenjanlarında aşırı düşüşe bağlı olarak insangücü azalması İntern eğitimine ilişkin sorunlar: İSM’lerden kaynaklanan sorunlar (veriler, uyg. eks.) İntern eğitimine ilişkin intörnlerden kaynaklanan sorunlar (TUS, motivasyon) Sağlık Bakanlığı örgütlenmesindeki hızlı değişim, sistemin sürekli değişmesi Sağlık Bakanlığında halk sağlığı uzmanlık eğitimiyle bağdaşmayan uygulamaların yoğunluğu Alanda çalışan halk sağlığı uzmanlarının motivasyon sorunları Siyasal baskı ve kayırmacılığın giderek artması Dekanlık, Başhekimlik, Rektörlük gibi yönetsel birimlerin sık değişikliği halk sağlığına uzak oluşu Sigara bırakma poliklinikleri için yetki iptali olması Uzmanlık eğitimi hedefleri ve müfredata ilişkin eksiklikler SB ile ortak Eğitim bölgesi olmayışı İş Meslek Yönetiminden uzaklaşmış olmak Ödemelerle ilgili özlük hakları sorunları olması Acil ve pandemi vb görevlendirmeleri nedeniyle eğitimin aksaması
|