Amacımız


Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalının Amaçları

  1. Halk sağlığı alanında başta tıpta uzmanlık, doktora, yüksek lisans, mezuniyet öncesi tıp eğitimleri ve yan dal uzmanlık eğitimi alanında da epidemiyoloji ve iş ve meslek hastalıkları alanları olmak üzere sorumlu olunan tüm eğitim alanlarında yüksek nitelikte eğitim ve öğretim faaliyetlerini gerçekleştirmek ve bu alanlardaki uluslararası gelişmeleri izleyerek, güncel bilgileri öğrencilere aktarmak
  2. Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde “koruyucu sağlık hizmetleri ilkeleri ve uygulamaları”nı ön plana çıkaran, eşit, ulaşılabilir ve kapsayıcı sağlık hizmetlerinin gerçekleştirilmesi amacıyla hizmet veren yerel, ulusal, uluslararası ve hükümet dışı tüm kuruluşlarla ortak çalışmalar yaparak, İzmir, Türkiye ve tüm dünyada toplum sağlığını geliştirmek ve sağlıklı bir toplum oluşmasına katkıda bulunmaktır.

 

Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalının Kısa Dönem Hedefleri (1-2 yıl)

1.İnsangücü Sorunlarıyla İlgili Hedefler:

Öğretim Üyesi olmayan alanlardaki eksikliğimizin giderilmesi: Çevre Sağlığı, Bulaşıcı Hastalıklar, Beslenme, Ruh Sağlığı

2.Tıpta Uzmanlık Eğitimiyle İlgili Hedefler:

  1. Halk sağlığı açısından gerekli klinik yetkinlikleri elde edebilmek için gereken bilgi ve becerinin rotasyon yapılan kliniklerde dikkate alınmasının sağlanması
  2. Sağlık Müdürlüğü başta olmak üzere sahada yapılan rotasyonların içeriğini zenginleştirmek ve belediyelere rotasyon gibi yeni uygulamalar yapmak
  3. Asistanların uluslararası projelere katılımı ve yurt dışı eğitim olanağının artırılması

3.Mezuniyet Sonrası Diğer Eğitimlerle İlgili Hedefler:

  1. Epidemiyoloji alanında yüksek lisans eğitiminin başlatılması
  2. İş sağlığı alanında yüksek lisans eğitiminin başlatılması
  3. On-line eğitimlerin, webinarların geliştirilmesi

4.Sunulan Hizmetlerle İlgili Hedefler:

  1. Araştırma danışmanlığı uygulamalarının geliştirilmesi
  2. Sigara bırakma çalışmalarının tekrar canlandırılması
  3. Diğer koruyucu sağlık hizmetleriyle ilgili hizmetler planlanması

5.Akademik Performansla İlgili Hedefler:

  1. Öğretim üyelerinin yazdığı kitap sayısının artırılması
  2. Tezlerden yapılan yayınlardaki eksikliğin giderilmesi
  3. Uluslararası projelere katılım eksikliğinin giderilmesi

6.Disiplinler ve Sektörler Arası İş birliğiyle İlgili Hedefler:

  1. Diğer disiplinlerle ve halk sağlığı anabilim dallarıyla yetersiz ilişkinin giderilmesi
  2. Sağlık Bakanlığı ve Sağlık Müdürlüğüyle iş birliği eksikliğinin giderilmesi

7.Sosyal Sorunlarla İlgili Hedefler:

  1. Asistanların uzmanlık hayatına ilişkin kaygılarının yeterince paylaşılması
  2. Mezunlarla iletişim eksikliğinin giderilmesi
  3. Web sayfasının yetersizliğinin giderilmesi

Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalının Stratejik Hedefleri

  1. Eğitimde Yüksek Nitelik Sağlamak
  • Mezuniyet öncesi eğitim sürecinde sağlığa toplumsal açıdan bakabilen, toplumun sağlık sorunlarını belirleme ve çözme becerisini kazanmış, koruyucu sağlık hizmetini önceleyen hekim yetiştirme
  • Mezuniyet sonrası eğitim sürecinde sağlık hizmetlerinin toplumsal bir bakış açısıyla planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi ve değerlendirilmesi becerilerine sahip halk sağlığı insan gücü (uzman, yan dal uzmanı, PhD, yüksek lisans) yetiştirme
  • Eğitimde dijitalizasyon vb teknolojik gelişmeleri uygulama, yaygınlaştırma
  1. Toplumsal Düzeyde Halk Sağlığı Bilincini Artırmak
  • Topluma yönelik sağlık eğitimi
  • Okullarda sağlık programlarını destekleme
  • Medya ve sosyal medya üzerinden bilgilendirme
  1. Sağlık Politikalarını Güçlendirmek
  • Sağlık hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, politika belirlenmesi ve değerlendirilmesinde danışmanlık
  • Savunuculuk çalışmaları
  • Sağlıkla ilgili yasaların uygulanmasını takip etme
  1. Kampüste ve Yerel düzeyde Koruyucu Sağlık Hizmetlerini Güçlendirmek. Bu amaçla hastanemiz çalışanlarında ve tıp fakültesi kampüsünde:
  • Tütünle mücadele çalışmalarını başlatmak
  • Obeziteyle mücadele çalışmalarını başlatmak
  • Kalp-Damar hastalıklarıyla ilgili koruyucu çalışmaları başlatmak
  • Kanser taramalarını güçlendirmek
  • Bağışıklama başta olmak üzere benzeri hizmetlerde aktif rol almak
  1. Toplum Temelli Araştırmalar Yapmak ve Veri Toplamak
  • Toplum sağlığına yönelik verilerin toplanması
  • Epidemiyolojik araştırmalar yapılması
  • Araştırmalara dayalı yayın sayısını artırma
  1. Afetler, Pandemi ve Acil Durumlar için Hazırlık Yapmak
  • Afetlerle (deprem, sel, yangın vb) ilgili planlar geliştirme
  • Pandemi ve benzeri acil durumlarla ilgili planlar geliştirme
  • Sağlık çalışanlarına afet-acil durum eğitimi verme
  1. Sosyal Belirleyicilerin İyileştirilmesini Sağlamak
  • Sosyal hizmetlerle entegrasyon ile projeler ve programlar geliştirme
  • Toplumsal cinsiyet alanında çalışmalar
  • İşsizlik, yoksulluk alanında çalışmalar

 

GZOT / SWOT Analizi

Güçlü yanları

Zayıf yanları

Öğretim üyesi niteliği: Farklı alanlarda uzmanlaşma olması

Uzmanlık eğitiminin niteliği: Yüksek lisans eğitimine katılım ve insani bilimlerle desteklenmesi

Yüksek Lisans & Doktora eğitiminin niteliği

Kurslar: HASAT, Epidemiyoloji, TOYS

Mezuniyet öncesi dönem tıp eğitimine katkı: KGÇ, Toplumsal Tanı

Olumlu fiziki/ teknik koşullar Oda, bilgisayar ekipman eksikliği olmaması

Özgür düşünce ortamı olması: Akademik kurulda ve diğer toplantılarda araştırma görevlilerinin de tam katılımı ve fikirlerini paylaşabilmesi

Öğretim üyelerinin araştırma, proje ve makale sayısı

Makale saatlerinin eğitsel niteliği: Araştırma tartışma, epidemiyoloji, biyoistatistik, analiz

Uluslararası projelere katılım ve asistanların yurt dışı eğitim olanağı

Web sayfamızın giderek güçlenmesi

Baş asistanlık sisteminin iyi çalışması

Sosyal Etkinlikler

Online eğitimler

 

 

Epidemiyoloji ve iş sağlığı alanlarında YL eğitimi olmaması

Eksik alanlardaki öğretim üyelerinin tamamlanamaması

Asistanların tezlerinden yapılan yayınlardaki yetersizlik

Öğretim üyelerinin yazdığı kitap sayısındaki yetersizlik

Çevre Sağlığı yan dal eğitimi bulunmaması

İş sağlığı, çevre sağlığı gibi alanlarda laboratuvar eksikliği

Diğer halk sağlığı anabilim dallarıyla yetersiz ilişki, işbirliği

Asistan rotasyonlarına ilişkin sorunlar: yapı, kurgu, geliştirme

Asistan eğitiminde uygulama eksiklikleri: Alan rotasyonu, yönetim, laboratuvar

Hizmet sunumu eksikliği: Tütünle mücadele, aile planlaması, çevre sağlığı, Eğitim bölgesi olmayışı

İntern eğitimine ilişkin sorunlar: Uygulama eksikliği, İlçe SM’den kaynaklanan sorunlar

Web sayfasının daha fazla geliştirilmesi gerekliliği

Asistanların uzmanlık hayatına ilişkin kaygılarının yeterince paylaşılmaması

Araştırma görevlilerinin teorik eğitim ağırlıklı, yüksek lisans dersleriyle dolu olan ilk yıllarında ek görevlerinin olması (İntern danışmanlığı, Dönem uygulamaları, vs..)

Anabilim dalına ait bir bülten/yayın vb olmaması

 

Olanaklar

Tehditler

Halk sağlığına olan ilginin giderek artması

Yan dal uzmanlık eğitimi olması (epidemiyoloji, iş ve meslek hast)

Farklı disiplinlerden gelen araştırma danışmanlık isteklerinin artması

Alanda çalışan ve bizden mezun halk sağlığı uzmanlarının (mezunlarımızın) artması

İntern eğitiminde İSM eğiticilerinin de rol alması

Bakanlığa ait kurumlarla iletişim halinde olabilme olanağı (intern eğitimi, rotasyonlar)

İl sağlık müdürlüğü ile iletişim eksikliğinin giderilmesi

İSGB Yönetiminin bizde olması

Uluslararası Network olması (İsrail, Azerbaycan, Endonezya, İspanya, İtalya, Almanya vb)

Yüksek lisans ve doktorada farklı ülkelerden, disiplinlerden gelen öğrenciler olması

Sağlık Eğitim Araştırma Bölgesi Protokolunun imzalanmış olması

Multidisipliner kursların başlaması: Medikal Antropoloji, İş hijyeni,

Yerel yönetimlerle işbirliği olması (İzmir BŞB ile protokol)

 

 

TUS Halk Sağlığı kontenjanlarında aşırı düşüşe bağlı olarak insangücü azalması

İntern eğitimine ilişkin sorunlar: İSM’lerden kaynaklanan sorunlar (veriler, uyg. eks.)

İntern eğitimine ilişkin intörnlerden kaynaklanan sorunlar (TUS, motivasyon)

Sağlık Bakanlığı örgütlenmesindeki hızlı değişim, sistemin sürekli değişmesi

Sağlık Bakanlığında halk sağlığı uzmanlık eğitimiyle bağdaşmayan uygulamaların yoğunluğu

Alanda çalışan halk sağlığı uzmanlarının motivasyon sorunları

Siyasal baskı ve kayırmacılığın giderek artması

Dekanlık, Başhekimlik, Rektörlük gibi yönetsel birimlerin sık değişikliği halk sağlığına uzak oluşu

Sigara bırakma poliklinikleri için yetki iptali olması

Uzmanlık eğitimi hedefleri ve müfredata ilişkin eksiklikler

SB ile ortak Eğitim bölgesi olmayışı

İş Meslek Yönetiminden uzaklaşmış olmak

Ödemelerle ilgili özlük hakları sorunları olması

Acil ve pandemi vb görevlendirmeleri nedeniyle eğitimin aksaması